Onlangs vroeg iemand voor een offerte of het de moeite loont nu al in Wifi 7 te investeren in plaats van de Wifi 6 toestellen die ik voorstelde.
Mijn antwoord was toen "neen" en ik ben nog niet van idee veranderd.
In dit blogartikel zal ik wat uitleg geven over mijn standpunt over Wifi 7 nu - in juni 2024.
Ik ga je hier niet vervelen met technische details zoals MIMO, kanaalbreedte, aantal kanalen en snelheden, maar neem het van mij aan: in 2009 was Wifi 4 een revolutie en deze standaard was op zich zeer goed. De versies erna - Wifi 5, 6 en nu 7 - doen niet veel méér dan het optimaliseren van- en verderbouwen op de technologie van Wifi 4. Zij vinden het wiel niet opnieuw uit.